Het inzetten van een chauffeur is – met name in deze periode – een heel verstandige manier van reizen. Wij merken nu ook een grotere afname bij opdrachtgevers die normaal gesproken ook regelmatig met de trein reizen.
Het inzetten van een chauffeur is – met name in deze periode – een heel verstandige manier van reizen. Wij merken nu ook een grotere afname bij opdrachtgevers die normaal gesproken ook regelmatig met de trein reizen.
Het inzetten van een chauffeur gaat nog wel onder voorwaarden. Ook wij willen niet dat Corona in alle hevigheid terugkomt en daarom wordt aan zowel de opdrachtgever als de chauffeur – voorafgaand aan een ritopdracht – aan de hand van een aantal vragen om een gezondheidsverklaring gevraagd.
In het verlengde van de RIVM richtlijnen en de richtlijnen van KNV Taxi heeft DriveMe de navolgende richtlijnen opgesteld: • De chauffeur zal voor- en na de opdracht de auto (deurgreep, armleuning, veiligheidsgordel, stuur, versnellingspook enz.) ontsmetten • Passagiers zitten (rechts) achterin • De passagier stapt zelf in en uit (de deur wordt niet begeleid door de chauffeur) • De passagier plaatst zelf zijn/haar bagage in de auto • De passagiersstoel (voorin) blijft leeg • De chauffeur zal (bij meer dan 1 passagier) een veiligheidsscherm monteren dat passagiers zo veel als mogelijk scheid van de chauffeur • De chauffeur zal een mondkapje dragen wanneer er meer dan 1 passagier op de achterbank plaats neemt. Voor de passagiers is het dragen van mondkapjes niet verplicht.
Voorafgaand aan de reis zal specifiek gevraagd worden naar het aantal passagiers in de auto. De chauffeur kan bij meer dan 1 passagier een flexibel scherm meenemen dat voor extra afscheiding tussen passagier en bestuurder zorgt.
Update 24-06-2020: Het veiligheidsscherm kan op verzoek van de opdrachtgever worden meegenomen. Het is niet meer verplicht. Mondkapjes worden geadviseerd en kunnen door de chauffeur worden geleverd.
Block "966" not found
Block "reserveren" not found
Block "prijzen-van-chauffeurs" not found
Block "reviews-opdrachtgevers" not found
Block "reserveren" not found
Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag hier niet bij? Kijk dan op het volledige FAQ overzicht.
De ritprijs wordt bepaald door het uurtarief van de chauffeur in combinatie met de duur van de opdracht. De meeste chauffeurs hanteren een minimale afname van 3 uren. Wanneer een rit niet eindigt op de startlocatie (een rit van A naar B) dan wordt ook reistijd en reiskosten in rekening gebracht.
Alle chauffeurs op het platform worden gescreend door DriveMe. Aan de hand van een praktijktest en eventueel aanwezige certificering wordt een chauffeur ingedeeld in de verschillende klassen; economy, comfort en business.
In Nederland zijn alle auto’s verzekerd op kenteken en niet op bestuurder. Dit betekent dat de privéchauffeur onder de dekkingsvoorwaarden van jouw verzekering valt.
Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel, maar zelfs dan worden er nog weleens fouten gemaakt. Dat mag niet gebeuren. Wij horen dan ook graag waar jij niet tevreden over was om zo een passende oplossing te bieden. Richt je klacht aan [email protected] en ontvang binnen 48 uur een inhoudelijke reactie.
Na afloop van de rit wordt aan de hand van de declaratie van de chauffeur de factuur opgemaakt. Deze factuur wordt naar je gemaild en komt later in jouw account op DriveMe te staan. De factuur moet anno 2020 nog handmatig worden betaald maar zal op korte termijn vervangen worden auto automatische betaling.
Doorgaans kun je binnen twee uur meerdere reacties krijgen. Chauffeurs vinden langere ritten aantrekkelijker dan korte ritten en dus krijgen de lange ritten doorgaans meer inschrijvingen.
Na registratie kan je als klant een rit via het digitale dashboard inplannen. Geef je route op, selecteer een klasse en kies een chauffeur naar wens. Als resultaat ontvang je een prijsindicatie, zodat jij precies weet waar je aan toe bent.
In het verlengde van de RIVM richtlijnen en de richtlijnen van KNV Taxi heeft DriveMe de navolgende richtlijnen opgesteld: • De chauffeur zal voor- en na de opdracht de auto (deurgreep, armleuning, veiligheidsgordel, stuur, versnellingspook enz.) ontsmetten • Passagiers zitten (rechts) achterin • De passagier stapt zelf in en uit (de deur wordt niet begeleid door de chauffeur) • De passagier plaatst zelf zijn/haar bagage in de auto • De passagiersstoel (voorin) blijft leeg • De chauffeur zal een mondkapje dragen wanneer er meer dan 1 passagier op de achterbank plaats neemt. Voor de passagiers is het dragen van mondkapjes niet verplicht, maar het wordt wel aangeraden.